Кадър от филма „Дворянско гнездо”
|
По случай 75-годишния юбилей на талантливия руски режисьор
Андрей Кончаловски, Дом на киното в София ще представи ретроспектива от
най-хубавите филми от съветския му период, както и от съвсем нови документални
филми за велики руски композитори, създадени от него през последните десетина
години.
Ретроспективата ще продължи до 29 август включително. През първата седмица ще бъдат прожектирани:
20 август 2012, 19:00 ч. – „Първият учител” (СССР, 1965, 102
мин. Игрален, черно-бял) Филмът е заснет по едноименния роман на Чингиз
Айтматов. Действието се развива в первите години на Съветската власт в
Киргизия. Наскоро е приключила Гражданската война. По комсомолско поръчение в
селото пристига вчерашният червеноармеец, учителят Дюйшен (Болот Бейшеналиев).
Фанатизмът, с който се опитва да наложи прогреса, се сблъсква с многовековните
традиции на Изтока.
21 август 2012, 19:00 ч. – „Историята на Ася Клячина, която обичаше, но не се омъжи” (СССР, 1966, 99 мин. Игрален, черно-бял) Следвоенните години в СССР. Бременната Ася Клячина работи в колхоза. Въпреки незавидното й положение, тя получава две предложения за женитба. И избира наглед по-неблагоприятното.
22 август 2012, 19:00 ч. – „Дворянско гнездо” (СССР, 1970, 111 мин. Игрален, цветен) Отчужден от невярната си съпруга, Феодор (Кулагин) решава да се върне в родния си дом в Русия след дълго странстване в Европа. При едно гостуване у своите съседи се запознава с Лиза (Ирина Купченко). Отново срещнал любовта, той не би могъл да я задържи, защото тя е греховна и непозволена, а новата му любима не може да се примири с това. Съпругата му Варвара Павловна (Тишкевич) се завръща и съдбата отнема надеждите му за щастие.
23 август 2012, 19:00 ч. – „Вуйчо Ваньо” (СССР, 1971, 104 мин. Игрален, цветен) Филмът е откровено мрачен, атмосферата е тежка, задушаваща, нещо, което в драмата на Чехов не е експлицирано по този начин. Кончаловски обяснява този факт с влиянието на Бергман върху него като режисьор: „Достойнството на този мой филм, както и недостатъците му впрочем, до голяма степен се дължат на Бергман. Правех бергмановски мрачен филм, докато за Чехов неизменно са характерни хуморът и иронията.”
Билети: 6/4 лв.
Няма коментари: