» » » » Форум за компютърни изкуства Computer Space 2014


„Компютърно Пространство” е некомерсиален, международен фестивал за компютърни изкуства. С всяка изминала година фестивалът придобива все по-голяма популярност и привлича участници от целия свят. Днес Computer Space е едно от най-големите и значими събития за компютърни изкуства в Югоизточна Европа с разнообразна програма, отворена за широката публика и вход свободен.

Computer Space 2014 ще се проведе от 31 октомври до 2 ноември. Събитията са безплатни за посещение, след задължителна регистрация на и-мейл: entrance@computerspace.org с посочване на три имена, професия, телефон и кои събития от фестивалната програма бихте посетили.


П Р О Г Р А М А

31 октомври 2014 г., петък. Място: Червената къща

Червена зала
  • 10:00 до 10:10 ч. - Откриване на семинарната част.
  • 10:10 до 10:45 ч.„Настояще и бъдеще в приложенията на триизмерния печат”, Димо Димов (SolidFill, България). По време на презентацията ще се наблегне върху текущите приложения на 3D принтирането в България и ще се обърне внимание на тенденциите, които може да очакваме да настъпят в близко бъдеще, чрез съпоставка с пазарите на Запад. Ще се направи обективен анализ на развиващия се пазар на персонални 3D принтери, техните плюсове и минуси.
  • 10:45 до 11:20 ч. - Проектът N3xt, 27th Cube (България). Проект, обединяващ иновационните технологии в областта на 3D прототипирането, 3D сканирането, 3D визуализирането и 3D принтирането.
  • 11:20 до 11:55 ч.„Как да си направиш 3D принтер”, Даниел Георгиев (България), основател на Printrido.
  • 11:55 до 12:15 ч. - Кафе пауза.
  • 12:15 до 12:50 ч.„Съвременното предприемачество като начин на живот”, Стоян Ангелов (Start It Smart, България). Успешни и неуспешни опити за правене на бизнес. Примери и практики.
  • 12:50 до 13:25 ч.„За стартъпите с любов - от програмист до предприемач”, Владимир Алексиев (България). Една вълнуваща история, наситена с напрежение, обрати и романтика, за тежкия път към построяването на нещо свое. Владо ще разкаже как от „прост” програмист става „прост” предприемач.
  • 13:25 до 14:25 ч.Обяд.
  • 14:25 до 15:00 ч.„Фотографията – техника, рефлекс или интуиция?”, д-р Катерина Гаджева (България). Приема се, че камерата има способността правдиво, обективно и безпристрастно да документира света. Фотоапаратът се превръща в метафора на рационалното познание, отделено от субективното и несъвършено сетивно възприятие. В същото време обаче, много от известните фотографи споделят, че някои от най-добрите им произведения са се запечатали сякаш „по чудо”, необяснимо и непредвидено. Те просто са били на правилното място, в правилния момент, когато пред тях се е разкрил решаващият момент на равновесието. Колко важна е интуицията и може ли тя да бъде развивана и „възпитавана” в полза на фотографа?
  • 15:00 до 15:35 ч.„Изкуството и психологията на абстрактната интуиция”, проф. д-р Петер Цанев (НХА, България). Презентацията разглежда, от гледна точка на съвременната психология на изкуството, допускането на Юнг за съществуване не само на абстрактно мислене, но и на абстрактно чувство, усещане и интуиция.
  • 15:35 до 16:10 ч.„От абстракции и математически формализъм към форми и цветове”, проф. Йордан Табов (ИМИ - БАН, България). Отстрани изглежда, че „чистата” математика работи само с абстрактни обекти и математически формализъм, с аксиоми, теореми и доказателства. Много от математическите теории имат реален принос за практиката. Има ли математиката нещо общо и с изкуствата?
  • 16:10 до 16:30 ч. - Кафе пауза.
  • 16:30 до 17:05 ч.„Черно-бялото изображение - синоним на класическата фотография”, Николай Трейман (Братя Трейман, България). Черно-бялото изображение е синоним на класическа фотография.Не само защото такива са първите снимки, но и защото до ден днешен монохромната гама е по-лаконична, изразителна и популярна. Ако трябва да направим статистика коя фотография преобладава - черно-бялата или цветната в сферата на фотографското изкуство, то безспорно ще надделее първата. Въпреки мощното настъпление на дигиталната технология, негативно-позитивният процес, употребата на интересни черно-бели филми и ръчно изкопираните копия носят духа на истинската фотография.
  • 17:05 до 17:40 ч.„Черно-бялата фотография в съвременния дигитален свят”, Иван Масларов-Джъмбо (Фото Кафе, България). В съвременният дигитален цветен свят е предизвикателство да виждаш живота около себе си само в нюанси на сивото. Ние по-лесно възприемаме цвета, но искрено се възхищаваме на доброто черно-бяло майсторство. В тази презентация ще поговорим как да създаваме черно-бели фотографии с нашите дигитални фото камери. Какво е нужно да направим? Дали има снимащи в черно-бяло фото камери? Дали да снимаме директно в черно-бяло или да оставим тази задача на софтуера, с който обработваме снимки? Кой е подходящият софтуер за създаване и обработка на фото изображения?
  • 17:40 до 18:15 ч.„Фотографията в рекламата”, Енчо Найденов (България). Кога използваме черно-бели изображения за рекламни материали. Липсата на цвят като изразно средство. Кои снимки са по въздействащи в цвят и кои в черно-бяло. Съвременната черно бяла реклама – носталгия по старото или модерна визия?

Зала „Гъливер”4
  • 10:00 до 19:00 ч. – Историята на компютърните дисплеи, илюстрирана с колекция на Apple.
  • 10:00 до 19:00 ч. - Демонстрация на 3D принтиране от SolidFill, 27th Cube и Даниел Георгиев.
  • 10:00 до 19:00 ч. - Зона на Олимпус България.

Зала „Безименна”
  • 10:00 до 19:00 ч. - Изложба на компютърни графики от различни автори (България). Представяне на авторите в 18:15ч.

Зала „Андрей Николов”
  • 10:00 до 19:00 ч. - Прожекции на компютърни анимации от конкурсната част.


1 ноември 2014 г., събота. Място: Червената къща

Червена зала
  • 10:00 до 10:10 ч. - Откриване на семинарната част.
  • 10:10 до 10:45 ч.„Ардуино като (само)учител за инженери”, Симеон Янчев (Robotev, България). В презентацията си той ще разкаже как Ардуино помогна на инженер по душа, но не и по образование, да влезе в света на роботиката и електрониката. Симеон също така ще представи философията на Ардуино и ще разкаже за предизвикателствата при разработването на интерактивни инсталации. Ще научите подробности около някои от последните проекти на Роботев, в които електроника и изкуство се преплитат. Част от проектите са за международни компании.
  • 10:45 до 11:20 ч. „Lego Ev 3. Възможности, особености, цени”, Иван Божилов (Robopartans, България). Иван Божилов е част от екипа на училище по роботика Robopartans от повече от 3 години. През тези 3 години е бил част от преподавателския колектив, участвал е в разработката на учебното съдържание, организирал е регионалният кръг от международното състезание по роботика FIRST LEGO League и стои зад проекта за видео уроци - FLLCasts.com.5.
  • 11:20 до 11:40 ч. - Кафе пауза.
  • 11:40 до 12:25 ч.„Създаване на проста 3D игра в Sci-Fi тема”, Brajan Martinovic (Хърватия). Език: английски. Какво е game engine? Възможностите, които предоставя на художниците. Създаване на нива - от малки обекти до персонажи, основно насочени в Sci-Fi тематика. Използване на UDK и Unreal Engine 4, artist-friendly програмиране.
  • 12:25 до 13:10 ч.„Войници на бъдещето”, Richie Mason (Великобритания). Език: английски. Richie Mason е фрийлансър, занимаващ се с дизайн на персонажи - чудовища, хора, роботи. Характерно за проектите му са страхотните рендери, чрез които ги представя. Той ще разнищи творбите си стъпка по стъпка, наблягайки на вдъхновените дизайни на „войници на бъдещето“. Накрая ще сподели различните специфични техники, които използва за моделиране на твърди тела и рендеринг до достигането на завършен продукт.
  • 13:10 до 14:10 ч. Обяд.
  • 14:10 до 14:55 ч. „Sci-Fi превозни средства - представяне на проекта 2150 Aircraft”, Stefano Tsai (Великобритания). Език: английски. В тази лекция Stefano Tsai, художник с над 10 години опит в CG индустрията, ще покаже какви техники използва в процеса на дизайн на футуристични превозни средства. Като човек с голяма страст към научната фантастика, той ще представи пред публиката как минава през различните етапи на създаване на завършени концепции - от идея през скица до финални модели.
  • 14:55 до 15:40 ч.„IP визуализации”, Michal Kus (Нидерландия). Език: английски. Като концептуален художник в EA Games (Великобритания) Michal Kus е човек с огромен опит в сферата на дигиталните изкуства. Той ще представи широк набор от концепции, разработени в три различни сфери - професионална, лична и фен-базирана. Как трябва да подхождате, когато работите за проект на голяма компания, в лични проекти или когато сте вдъхновени от вече създаден продукт и искате да прибавите нещо свое в същия стил? Какви умения е важно да имате, за да изградите множество различни обекти, които са част от специфична среда?
  • 15:40 до 16:00 ч. - Кафе пауза.
  • 16:00 до 16:40 ч. „Decomposing Landscape”, Budhaditya Chattopadhyay (Дания). Език: английски. Проектът е номиниран за награда в категория „Компютърна и електронна музика“ от конкурса на „Компютърно пространство” 2014. „Decomposing Landscape” представя дълбоки аудио-визуални връзки между разрушаващи се пейзажи и оригинални звукови композиции. Проектът е интерактивна многоканална аудио-видео инсталация.
  • 16:40 до 17:20 ч. - Представяне на „The Centipede and The Toad”, Anna Khmelevskaya (Франция). Език: английски. Проектът е номиниран за награда в категория „Компютърна анимация” от конкурса на „Компютърно пространство” 2014. Селектиран е за участие в множество престижни международни филмови фестивали и фестивали за анимация, сред които тези в Сеул, Кливланд, Роуд Айлънд, Палм Спрингс, Лос Анджелис, Брюксел, Берлин, Женева, Франкфурт и т.н. Проектът печели „Award for the best animation for youths” на ITFS - международния фестивал за анимация в Щутгарт. Включен е в списание Animation Magazine.
  • 17:20 до 18:10 ч. – „Съвременни технологии и културно-историческо наследство”, д-р Росен Петков, Елица Личева, Мартин Симеонов. / „Мобилни приложения”, Invisible Serdica. / „Проектът Bbinding”, интерактивни 3D визуализации.

Зала „Гъливер”
  • 10:00 до 18:00 ч. – Историята на компютърните дисплеи, илюстрирана с колекция на Apple. Разнообразие от емблематични модели.
  • 10:00 до 18:00 ч. - Демонстрация на 3D принтиране от SolidFill, 27th Cube и Даниел Георгиев.
  • 10:00 до 18:00 ч. - Зона на Олимпус България.

Зала „Безименна”
  • 10:00 до 18:00 ч. - Изложба на компютърни графики от различни автори (България).

Зала „Андрей Николов”
  • 10:00 до 18:00 ч. - Прожекции на компютърни анимации от конкурсната част.


2 ноември 2014 г., неделя. Място: Централен военен клуб,
зала „Концертна”
17:00 до 19:00 ч. - Церемония по награждаването. Само с покани, моля заемете местата си преди 16:45 ч. Ще бъдат връчени награди на победителите в деветте категории на конкурса (компютърна анимация, компютърна графика, компютърна и електронна музика, мобилни арт приложения и уеб дизайн - с 5 под-категории). Също така ще бъдат връчени няколко специални награди и ще се представят множество от най-интересните проекти в конкурса.

«
Следващо
По-нова публикация
»
Предишно
По-стара публикация

Няма коментари: